Gelre Ziekenhuizen locatie Apeldoorn

In Gelre Ziekenhuizen heeft men oog voor het thema Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Ook in de keuken. Willy van der Meulen, locatie hoofd voeding in het Gelre, is met zijn team verantwoordelijk voor alle maaltijden binnen Gelre Ziekenhuizen in Apeldoorn. Hij had hulp nodig in de keuken. Voor deze rol wilde hij graag een kandidaat die niet aan het werk was en die hij met deze functie weer een kans op de arbeidsmarkt kon geven.

Hij schakelde hiervoor verschillende bureaus in met het verzoek op zoek te gaan naar een geschikte collega. “Er werden mensen voorgesteld, maar helaas waren deze niet gemotiveerd genoeg. Mensen gingen aan de slag, maar stopten vrij snel weer. Ze wisten niet van aanpakken en konden ook niet zelfstandig zaken oppakken. Ik wil iedereen een kans geven, maar dan moet je wel gewoon aan de slag”, aldus Willy.

Via een collega kwam Willy in contact met Liesbeth Roeland van Omzien. Willy had direct een goed gevoel bij het bedrijf. Na een prettig telefoongesprek is Liesbeth op zoek gegaan naar een geschikte kandidaat. Zo kwam Olga op gesprek. Olga was als niet uitkeringsgerechtigde ruim 4 jaar niet aan het werk in een betaalde baan. Nu er thuis meer ruimte was, wilde ze dolgraag weer aan de slag. Ze werkte inmiddels wel als betaalde mantelzorger bij een gezin in de buurt. Maar zij wilde graag meer uren werken.

Het gesprek met Willy verliep goed en Olga kon direct voor 20 uur in de week aan de slag. Haar eerste rol was afwashulp, om zo ervaring op te doen in de keuken. Olga wist van aanpakken en groeide al snel door in de rol van keukenassistente. Ze fungeert nu als contactpersoon tussen de keuken en de verschillende afdelingen. Haar taken bestaan bijvoorbeeld uit het opnemen van de maaltijdwensen/eisen voor een nieuwe patiënt, het opnemen van de bijzonderheden voor de maaltijden voor de verschillende afdelingen en het brengen van de maaltijden. Het opnemen van de bestellingen vergt concentratie waarin je geen fouten mag maken. Een verkeerd ingrediënt in een maaltijd kan, bijvoorbeeld bij iemand met een allergie, grote gevolgen hebben. Soms komen er wel 15 verschillende telefonische bestellingen binnen in een dienst.

Na 5 maanden werken had Olga het gevoel dat ze nu een punt kon zetten achter de periode dat ze niet aan het werk was. Inmiddels is ze in dienst bij Omzien en wordt zij bij Gelre Ziekenhuizen gedetacheerd. Ze ziet de toekomst zonnig tegemoet. Ook Willy is enorm blij met Olga.
Als hij weer een nieuwe kandidaat zoekt voor een functie in de keuken, dan neemt hij zeker weer contact op met Omzien. Hij ervaart het als een zeer prettig, open en betrokken bedrijf en beveelt ze dan ook graag bij collega’s of binnen zijn vrienden/kennissenkring.
Via Omzien heeft Willy een kandidaat die past in het team, gemotiveerd is en zelfstandig aan de slag kan.